Sunday 10 May 2015

#Give

Kau pernah cakap dekat aku "What you GIVE, you GET back". Memang selalu kau tegaskan "quote" itu dekat aku. Sedikit pun aku tak takut sebab aku tahu apa yang aku buat, aku tahu kau dengan aku macam mana so buat apa aku nak takutkan?

Nak jadikan cerita...

Kau makin menyepi dan makin menghilang. Kau sedar tak apa yang kau tegaskan dahulu? Setiap hari aku tertanya-tanya. Kau muncul dan bawa sebuah berita. Berita sedih. Memang Sedih untuk aku terima tapi aku telankan saja.

Aku teruskan dengan cerita baru aku. Tapi kau masih "stuck" disitu. Mungkin dulu kau tersalah sampaikan berita ittu atau mungkin kau tak sedar cara penyampaian kau itu salah atau mungkin jug kau tahu cara kau salah dan tak tahu bagaimana nak memperbetulkan berita tu.

Tapi tak mengapa. Benda sudah pun berlalu dan biarkan ia berlalu. Usah dikenang kisah dahulu. Jangan salahkan diri sendiri dan jangan sekali salahkan orang lain. Pengajaran cerita ini, jangan bersikap terburu-buru dalam membuat keputusan. Kalau tahu ada silapnya, betulkan cepat-cepat. Agar tidak menyesal dikemudian hari yee. 

Haa lagi satu, kalau dah takda jodoh nak buat guano lagi? Tapi kalau ada jodoh tak kemana kan?

--------------------

Actually, aku yang tak move on dan masih stuck disitu. Damnnnn
- Abell
@pwincessabell

No comments:

Post a Comment