Tuesday 20 January 2015

Resipi | Menu | Masakan : "Acah-acah tortilla wrap Abell style!"

Hari ini saja aku nak post menu masakan aku. Simple saja. Acah-acah diet tapi langsung boleh dikatakan ini menu diet, Hahaha. Aku dah cuba diet Atkins tapi aku tak boleh. Pagi makan telur. Tengahari makan daging ke apa ke tapi seriusly aku tak boleh terima sayur-sayuran tiap-tiap hari. Aku rela makan roti tiap-tiap hari dari aku makan benda lain untuk diet.

So, menu ni betul-betul bukan untuk diet okay. Untuk orang kelaparan macam aku yang ngidam nasi lemak sotong tapi sotongnya takda belum ditangkap -.- terpaksa tahan lapar sekejap. Sekurang-kurangnya aku boleh jimat RM3.50. Dah ibu bekalkan barang dapur untuk aku. Buat apa aku bazirkan yedak? 
Bahan-bahan :
- Sekeping daging buger ramli
- Sebatang hotdog (aku punya hotdog cheese, ibu yg pilih)
- Sekeping keju
- Salad dipotong-potong
- Brokoli (saja letak taknak mbazir sayur)
- Tomato dipotong dadu
- Beberapa hiris timun
Bahan-bahan lain :
- Mayonis
- Sos Cili
- Garlic benda tapi sedap taw lagi-lagi sapu kat roti perancis
-Wraps yang original
Aku saja goreng garing sikit baru laa ada humph! Haha.
Bukan sebab aku tak pandai mengoreng okay.
Lupa nak tangkap gambar masa letak isi inti atas wrap ni. Hihi
Sebelum letak bahan-bahan. Sapu dulu mayonis, garlic tu, sos and then
baru laa letak bahan-bahan yang dah siap potong and masak tu.
Lepas tu gulungkan laa. Siap!
Isi terlalu padat that why dapat gulung macam gitu je, huhu.

Tahap kekenyangan : 5 bintang
(Kenyang gila makan satu ni)
 - Abell

No comments:

Post a Comment